Madeleine Santiago Art

lördag 18 februari 2012

Lyckost.

Idag fick jag lyxen att gå till frisören. Har gått till samma ställe i snart åtta år. Och jag tröttnar aldrig. Mina frisörer har bytt ansikte några gånger. Alla med fantastisk koll. Min senaste, Sofia, är fantastisk. Jag är alltid nöjd med dem. De är moderna och utvecklas hela tiden, har superfina lokaler precis vid Humlegården och mycket bra service. Dessutom har de stort utbud på produkter och säljer även sina grejer på nätet. Vad mer kan man begära? Det är toppen! Bangerhead, säger jag bara. Prova. Nu är luggen tillbaka. Varmt välkommen.

Just nu väntar jag på att min fina vän ska bli klar hos sin frisör. Sedan checkar vi in på Scandic Anglais för att lämna våra väskor. Middag, tjejsnack och en god natts sömn färgar vår lördag i guld. Otroligt tacksam.
Jag är världens lyckost.

Kände idag en enormt kraft. Och fylldes med massa positiv energi. Jag tar det. Jag tar vad som helst. Men framför allt tar jag en dag i taget.
Måste tipsa om en bok jag läser nu. Maken kom hem med den häromdagen, De 7 goda vanorna, av Stephen R Covey. Otroligt bra med många tips som verkligen passar i alla lägen. Speciellt nu. Den hjälper massor.

Jag i stunden.

M.

1 kommentar:

  1. Vad härligt det låter att ha en sån vän att kunna sitta o mysa med. Jag hade för länge sedan också en sån vän men hon svek mig tyvärr grundligt, Sen dess har vi inte träffats eller pratat.

    SvaraRadera