Madeleine Santiago Art

tisdag 30 november 2010

36 år och fortfarande...


... kärlek. De är fortfarande kära. Mamma och pappa. 
Mamma var höggravid med min bror och ville vara gift innan han föddes. Det blev hon. I orange klänning! Lyckliga och kära. Redo att starta ett långt liv tillsammans. Älskar er.
                                  Grattis på bröllopsdagen älsklingar

Har idag hänvisat min jobbtelefon på kurs. Onsdag till fredag. "Leda utan att var chef", heter kursen och den hålls på underbara efterlängtade Skarpö. Systembolagets egna kursgård. Vi kan räkna med god mat, god sömn och att bli väldigt väl omhändertagna. Service på hög nivå. Jämt.
Älskar att åka dit. Får dessutom sällskap av minst två fantastiska tjejer. Terhi och Nadja. Great!

Fick veta på dagis idag att Max även gör (sluta läsa nu, du som är känslig) nummer 2 på pottan. Ytterligare en milstolpe. Vi pratade om det hela vägen hem från dagis. Uppmuntrade honom att göra dito på pottan hermma. Berättade om sången man sjunger när man gör nr 2. "Poop poop in the pottie".. Och hans ögon fullkomligt lyste. Han gick tre gånger! Härligt Max! Grymt stolt. 
Inser att vår "lille bebis" inte är så liten längre. Han är en stor snart torr pojke. Herregud!

Max har världens finaste storebror. Efter middagen bestämde vi oss för att skicka vars en önskelista till Tomten från barnen. Vi skrev ett brev. Berättade att de har varit duktiga och lyssnar på sin mamma och pappa och sedan vad de önskade sig. Precis innan, under middagen, fick Max ett utbrott. Han var riktigt olydig. Satt och pekade finger åt mig och berättade att det är minsann han som bestämmer här hemma. Kastade med maten. Jag fick snällt bita ihop för att inte brista ut i skratt och vänligt men bestämt tillrättavisa honom om vem som bestämmer.
Varpå Felix sa  "- Mamma, du kan väl skriva till Tomten och säga att Max är duktig och snäll iallafall. Jag vill så gärna att han ska få julklappar." Gulle.. 

Nu ska jag packa och sedan försöka komma i säng i tid. Ladda för att bli en bra ledare utan att vara chef.

Ta hand om dig!

M.





1 kommentar:

  1. vilken bra kurs! jag vill också följa med!

    SvaraRadera